• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: KE4UP

    SKY LADY III



    Sky Lady II jsem si pořídil jako svůj druhý model. První byla Belanca, kterou ovšem nepovažuji za model pro začátečníka jak uvádějí ostatní prameny. Takže po totální dekonstrukci Belancy o zem jsem se rozhodl pro větroně a tak, jelikož mi zbyla elektronika jsem nakoupil po dílech Sky Lady II.
    Je to celkem dobrý větroň, létám s ním v termice i jednoduché akrobatické prvky. Jelikož jsem později dokoupil RC soupravu Spektrum DX5e, dodělal jsem na Lady brzdící klapky (5. kanál) a křidélka. Křidélka jsou poháněna servy Robbe 4,3g No.: 8524, která jsou zapuštěna a zalepena v křídle Styrolepem a zakryta lepící fólií, kterou sháním v reklamní firmě (dělají z toho polepy na auta apod.) Kabely od serv jsou také zapuštěna do křídla a přelepena fólií. Křidélka jsou účinná, nikoliv však brzdící klapky, ty brzdí jen mírně, spíše to jsou klapky vztlakové. Ty jsou poháněny přes jedno táhlo servem PowerHD 1800A. Na pátý kanál jsem ještě paralelně s klapkami připojil LED diodu spouštěnou přes elektroniku z rozbitého serva (prostě jsem dal místo motoru LED a doladil trimr, aby to zapínalo a vypínalo). Na to jsem použil klasickou servo rozdvojku.
    Dále jsem na Lady dodělal přistávací kolečko plnící spíše funkci estetickou, protože stejně většinou přistávám do vyšší trávy. Kolečko je od firmy MPJet a je to to hliníkové s plnou gumovou pneu. Osičku jsem použil z domácích zásob a to nějakou z HDD či FDD. Kolečko s osičkou jsem upevnil ke spodku trupu „příchytkami opět od firmy MPJet, které jsem uchytil klasickými šrouby M2,5. Matky jsem použil speciální zápustné, také od firmy MPJet, které jsem ale musel zbrousit z vrchu.
    I přes to, že na původní regulátor všichni nadávají mě zatím slouží bez závad, stačilo jen vyměnit původní miniaturní chladič za větší s žebrováním koupený v GESu. Jeho cena byla asi 40Kč. Další věc byla výměna motoru za MIG 480 Race 7,2V. I když už má odrušovací kondenzátory v sobě, použil jsem ještě jeden keramický 100nF který jakoby zkratuje výstupy motoru, poté jsem použil ještě diodu 1N4007, která je zapojená také tak, že spojuje výstupy motoru, ale musí se dát tak, aby výstupy nezkratovala, ale zkratovala jen záporné pulzy co jdou z motoru když se točí samovolně (roztáčí ho vrtule).
    Jelikož jsem chtěl do letadla dávat co nejméně závaží, udělal jsem si motorové přepážky z železa, takže už teď nemusím použít závaží téměř žádné. Pro uchycení motoru jsem použil místo původních šroubů šrouby se zápustnou hlavou, vrtuli pak můžete umístit blíže k trupu. Jen jedno 5g samolepící co se prodává v pneuservisech na dovažování kol. Kabinu (kryt baterky) jsem upevnil na pant od firmy MPJet, protože původní uchycení se začalo ukrucovat. Vrtuli, po tom, co se mi původní vlivem odstředivé síly ve vzduchu roztrhla, mám Graupnera 7,5x4 na kuželu od MPJet. Listy jsem musel zbrousit z 6mm na 5mm. Původně jsem měl vrtuli 6x3 a výměna za větší výrazně pomohla stoupavosti letadla. Létám na původní baterky a na plný plyn létám cca 10minut, nicméně, když vylétnete nahoru a plachtíte nebo chytnete termiku, můžete být ve vzduchu několikanásobně déle.
    Ještě bych chtěl říci, že kraje křídel a střed VOP mám vyztužen skelnou lepící páskou, protože při jednom nacvičování obratů se mi VOP nalomila jen vlivem tlaků. Serva k VOP a SOP jsou upevněna oboustrannou lepící páskou a přes ně je nalepena opět fólie na reklamy. Servo pro VOP je původní z Belancy a pro SOP je servo Robbe 10g No.: 8503.
    Ještě mě napadá jedna „vychytávka“, protože se mi polystyren tvořící lože pro baterku neustále loupal, natřel jsem ho několika vrstvami lepidla Herkules a zatím se poly neloupe. Moje Sky Lady je ve vzduchu hodná a baví mě s ní létat. Všechny úpravy se můžete prohlédnout na přiložených fotkách, které vám řeknou určitě více, než text. Letu čau

    Výhody:
    -Jedno z levnějších letadel pro začátečníky
    -Relativně snadné na ovládání
    -Levné náhradní díly.
    -Schopnost letu v termice a základní akrobacie
    Nevýhody:
    -Použití nekvalitních materiálů a techologií
    -Poměrně nízká doba motorového letu
    -Neschopnost uvařit mi kafe
    -Nestabilita v posteli
    -Nízká průbojnost proti větru

    FOTOGALERIE:
    





















    Videa z letu můžete shlédnout zde.



    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist